‘Të njohim produktet tona’
November 25, 2014
Vitet
e fundit duke parë interesimin në rritje të turistëve ndaj vendit tonë,
ne kemi kthyer sytë nga vetja për të gjetur gjërat me të cilat
krenohemi. Deri pak vite më parë çdo produkt i huaj na dukej më i
bukur, më estetik, më i shijshëm. Madje rëndom pranohej se ne nuk dimë
të prodhojmë asgjë, se asnjë produkt shqiptar nuk vlen, se nuk kemi
asnjë markë me të cilën mund të krenohemi. Kjo situatë reflektohej prej
vitesh dhe në raportet eksport/import që disa vite rresht ishin në masën
1/10, apo 1/7 deri dy vite me parë. Pra thjesht importonim 7 dhe
eksportonim një. Tashmë kjo situatë duket se po përmbyset shume shpejt
dhe sektori qe po e bën këtë është agrobiznesi. Tashmë vetë fermerët po
ndërgjegjësohen se produkti i tyre jo vetëm vlen, por është plotësisht i
konkurueshëm jashtë Shqipërisë. Eksportet e produkteve tona bujqësore
janë rritur në 9 mujorin e fundit me 11 mld leke. Ndersa raporti
eksport/import ka zbritur poshte shifres 1/5. Dhe këtë përmbysje nuk po e
ben shteti, por vetë fermerët.
Të ndërgjegjësuar
dhe për fitimin që po korrin, fermeret u janë kthyer tokave të tyre,
duke angazhuar gjithë familjaret, e madje duke punësuar njëri tjetrin
për të rritur cilësisht prodhimin dhe për ta hedhur denjësisht në treg.
Nuk ka më dyshime si dikur. Kush ka tokë, po e konsideron veten me fat,
po e punon dhe po mundohet të nxjerrë një produkt sa me cilesor dhe pa
hile, i ndergjegjshëm se tregu nuk të fal nëse prodhon thjesht për të
fituar diçka sot per sot. Te goditur nga historite e domateve me
hormone, kastravecave me spiroksamine, e verërave të perziera me alkol,
djathit me niseshte, apo vajit te ullirit te perzier me lloj lloj
vajerash të tjerë, fermeret e kane kuptuar se sot ne treg mund të
mbijetosh dhe të fitosh vetëm me cilesi. Po orientohen drejt prodhimit
‘pak e saktë’. Shteti ende s’u ka dhënë dorë. Ndihme nga shteti mund të
quajmë deklaratat konfirmuese, se turizmi dhe bujqësia janë e ardhmja e
ketij vendi. Ministria e Bujqësisë ka dalë haptas në mbrojtje të
prodhimit vendas, përmes sloganeve “prodho shqip, tregto shqip, bli
shqip”. Nga ana tjeter konsumatorët janë në kërkim të një produkti
cilësor, të gatshëm për të paguar më shumë. Ndërsa turistët po kërkojnë
të konsumojnë vetëm produkte shqiptare, gatime shqiptare, e verëra
shqiptare. Koha nuk pret për dorën e shtetit dhe fermerët e kanë kuptuar
më në fund, se sa shpejt duhet të ecin dhe ku duhet të investojnë.
Transformimi ka nisur të ndihet në kerkesat e tyre për të krijuar një
produkt të markës. Duan që produkti i tyre të dallojë nga i tjetrit.
Secili po përpiqet t’i japë një vlerë të shtuar produktit të vet, duke
bërë një paketim, një ambalazhim ndryshe, një etiketë (jo me të shkruar
me dorë), një reklamë, një artikull, një kronike tv, duke trokitur për
të gjitha këto në agjencitë përkatëse. “Manderina Promotions” është një
prej agjencive të pakta të marketingut e fokusuar posaçërisht në
promovimin e produkteve shqiptare, në krijimin e brandeve e markave të
para shqiptare. Produktet cilësore me te cilat ne mund të krenohemi për
momentin, janë vaji i ullirit dhe vera. Janë të paktën 25 prodhues vaji
ulliri dhe 15 prodhues vere të cilët e kanë kuptuar se cdo të thotë
produkt cilësor. Por dhe prodhuesit e produkteve blegtorale (qumësht,
djath) po investojnë ndjeshëm cilësi e marketing. Gara sapo ka nisur, e
tregu do vendosë se cili është më i miri. Për t’i evidentuar më të mirët
në cilësi, po hapim një rubrike interesante në kete revistë, ku do të
gjeni histori suksesi të fermereve tanë, të atyre që me punën dhe
investimet individuale kanë arritur të nxjerrin në treg një product
cilësor, i cili tashmë duhet të promovohet që të mbërrijë në duart e
konsumatorëve tanë. Thonë se “një popull që nuk arrin të vetushqehet
është i destinuar të jetojë në varfëri”. Ka ardhur koha që jo vetëm të
njohim e konsumojmë ushqimet tona, por pse jo të krijojmë dhe brandet e
para shqiptare me të cilat të mburremi e të konkorojme dhe ne tregjet
jashtë vendit tonë
Comments
Post a Comment